Повідомляємо, що ліцензію компанії "Постачальник Плюс Україна" на здійснення факторингової діяльності було офіційно анульовано. Відповідно, ми більше не включені до Реєстру фінансових компаній.Ми приносимо вибачення за будь-які незручності, які це може спричинити нашим клієнтам та партнерам. Ми зобов'язуємося дотримуватися всіх регуляторних вимог і вживаємо негайних заходів для забезпечення повної відповідності законодавству.

Які переваги від факторингу отримує постачальник?

Опубліковано 2021-05-28

Постачальники, які пропонують торговий кредит своїм дебіторам, зазвичай стикаються з багатьма проблемами, такими як, наприклад, управління дебіторською заборгованістю, кредитним ризиком покупця тощо. Такі проблеми можна вирішити, якщо обрати правильний вид фінансування, і для багатьох постачальників це факторинг, що означає продаж рахунків фінансисту.

Відомо, що факторинг допомагає постачальникам великих мереж розв’язати проблеми відстрочок платежів. Але дебітори не завжди погоджуються працювати з таким видом фінансування: вони не хочуть втручання банку при проведенні факторингових операцій із постачальниками. Також вони не хочуть надавати банкові можливість контролювати їхні платіжні процеси. Їхні постачальники (особливо невеликі компанії) не можуть ніяк на це вплинути, адже бояться зіпсувати відносини зі своїми великими клієнтами.

У цій статті буде розглянуто, які основні переваги отримує постачальник, коли обирає факторинг (з регресом чи без) як інструмент фінансування свого ланцюга постачань.

Використання регресу є ключовим поняттям для розуміння процесу фінансування в контексті факторингових рішень. Якщо дебіторську заборгованість уступлено фактору з регресом на постачальника, то остаточну відповідальність за погашення боргу перед фінансистом несе постачальник. Постачальник несе відповідальність за затримку виплат, розрахунки, рекламації тощо. Однак, якщо рахунок продається без регресу на постачальника, операція стає простішою — ризик затримки виплати та невиконання зобов’язань покупця перекладається на фактора. Це, безумовно, привабливіший варіант, але його пропонують лише в тому разі, якщо вантажі мають мінімальні ризики при постачанні та при умові гарного кредитного рейтингу покупців.

Використання регресу при продажу рахунків має важливе значення на практиці. Якщо він використовується, то банки зазвичай виплачують аванс (наприклад, 80%) і залишають резерв для компенсації пізніших платежів. Це також означає, що постачальник повинен мати досить міцний кредитний профіль. Факторинг без регресу є більш потужним інструментом, який зазвичай пропонується у партнерстві з покупцями. Після прийняття товару покупець може запевнити фактора, що рахунок на 100% підлягає оплаті. Це дозволяє постачальникові отримати повну оплату, а у балансі борг буде показуватися як сплачений.

Але, незалежно від використання регресу в операціях факторингу, постачальники отримують багато переваг від користування таким рішенням:

Пришвидшений рух грошових потоків. Оскільки банки забезпечують дострокову оплату рахунків постачальникам, підприємствам більше не потрібно чекати дебіторської заборгованості. Це призводить до збільшення ліквідності та кращого управління оборотним капіталом.

Менше адміністративної роботи за контролем отримання виплат. Підприємства, що починають користуватися послугами факторингу, в результаті мають скорочений обсяг адміністративної роботи: відпадає необхідність стежити за кожним із платежів та управлінням рахунками, що дозволяє зосередитись на важливіших справах.

Отримання виплат одразу. Постачальники завжди знають, коли вони можуть очікувати оплату. Зазвичай це 1-2 робочих дні, а після отримання грошей постачальник одразу може пустити їх в обіг.

Факторинг (зокрема реверсивний) — дешевший від інших інструментів фінансування. Низькі відсоткові ставки нараховуються банком і базуються на кредитоспроможності компанії-покупця, а не на рейтингу постачальника.

Доступ до більших обсягів фінансування. Можливість постачальника залучати банківське фінансування обмежена його фінансовими показниками та заставою, яку він може надати для отримання позики. У такому разі факторинг є привабливим рішенням, оскільки інвойси самі виступають заставою. Якщо банк бачить, що у постачальника сильні клієнти, і переконується у дійсності інвойсів, за допомогою факторингу він може надати більші обсяги фінансування, ніж зі звичайними видами фінансування оборотного капіталу.

Як висновок можна сказати, що факторинг — це чудове рішення для фінансування бізнесу з метою отримання грошей для покриття щоденних витрат. Фінансування інвойсів дозволяє пропонувати покупцям гнучкі умови оплати, сприяє прозорості платежів і покращує весь ланцюг постачань, а з ним — і виробництво. За допомогою факторингу можна не відмовлятися від власного капіталу та не давати активи під заставу.

* Ця стаття створена за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору». Висловлені в цій статті думки автора необов’язково збігаються з поглядами Агентства США з міжнародного розвитку або Уряду США.

Ми використовуємо файли cookie, щоб вам було зручніше працювати з нашим сайтом. Продовжуючи використовувати наш сайт, ви погоджуєтеся на використання нами cookies .

Для кращої взаємодії з SupplierPlus використовуйте браузер Chrome.

Завантажити тут